Håller på att bygga ett nytt badrum i huset och tänkte i samband med det titta över övriga vattenledningar(kallt/varmt). Nu har jag då upptäckt att vattnet går i rör hängda i krypgrunden med ytterst lite mineralull(ett par centimeter) som är virat runt rören och fäst med ståltråd... Förmodligen original från 50-tal när vatten drogs in.
Det känns lite riskabelt för kallvattnet att det ska frysa om man reser bort och det får en chans att bara stå i rören. Dessutom känns det lika dumt att ha varmvatten som tappar en massa energi.
Finns det några rekommendation på hur mycket man bör isolera här? Räcker det att köpa rörisolering på Jula eller bör man dra till med något mer drastiskt?