Tack för svar!
På de ställen som jag ser att det varit fukt har jag tänkt byta till träfiber isolering. Men annars återanvänder jag den som ser fin ut. Där duschen hade stått såg det inte så bra ut men annars verkar det fint trots plast på fel sida. Och så kör jag på någon difföppen duk i trossbotten.
Jag själv gillar inte plast och anser att så mycket som möjligt ska få andas i trähus. Men om det hjälper mot fukt är ju plast bra. I det rum som inte varit renoverat så har det varit en förmodad varmgrund och där ska vi gräva ut och plasta in marken. Får se om jag kommer åt de övriga utrymmena under huset.
Skickar med bild på det rum där dom fyllt upp jord mot timmerstommen. Som tur är verkar timmret ha klarat sig helt okej. Dom hade lagt skydd med näver mellan jorden och timmret. Som isolering var det spån och tidningspapper från 1932 i trossbotten.. Ska väl gräva så djupt det går men får se hur djupt det går. Vad tror ni om det? Har läst lite och rekommendationen är väl 50-60 cm djupt men det är väl främst för att kunna krypa därunder och inte på grund av fukt. Får väl lägga in en fuktmätare istället. En stenlagd jordkällare ligger under hela rummet. [bild] .