Hej!
Har ett tidigare uterum som har blivit isolerat och är numera uppvärmt året runt.
Då vi hade ett mindre läckage vid kraftigt regn så rev vi ned innertaket och tog ned isolering i en del och ser att det inte ligger någon typ av vindduk, ångbroms etc i taket alls.
Det är uppbyggt
Plåt, läkt, underlagspapp, råspont, reglar och isolering sen ligger innertaket som också är spåntat.
Isoleringen ligger mot innertaket och det är då en luftspalt på några centimeter upp mot råsponten.
Har märkt under vintertid och blåst att det blåser in kalluft på vissa ställen såklart.
Är det värt att riva ned innertak och isolering fästa någon typ av vindduk eller ångbroms?
Tanken är att golvet ska rivas upp och bytas trossbottenskivor, isolering, nytt golvspån och troligen läggas in vattenburen golvvärme med parkett. Om det har någon betydelse.