Vänder mig till er eftersom man alltid får bra svar från er! Vi har fått ordentliga problem iom kylan nu. Vattenledningar som är dragna på övervåningen har frusit och vi måste isolera kattvinden på ena sidan av huset för att få bukt med problemet. (Enligt rörmokaren som är riktigt bra att ha att göra med). Har alltså inget fungerande badrum uppe nu sedan en v tillbaka. Det ligger sågspån som isolering och kattvinden är relativt trång med tanke på att vi måste kunna få in skivor. När vi ändå är där inne och rotar runt så kan vi ju lika gärna göra det ordentligt och isolera såpass att vi kan använda utrymmet för förvaring. MEN det är -21 grader ute nu och vi har småbarn och är utan möjlighet till barnvakt i helgen. Vill inte att de ska frysa ihjäl så hur gör vi detta snabbast, enklast och bäst? Vad behöver vi köpa? Plast, isoleringsskivor, spånplattor/MDF, lister dörr?? Skulle det vara möjligt att bygga in en byrå i väggen i öppningen? Är rookies på detta! Har ej råd att ta in en snickare för det just nu då vi har tusen andra projekt inbokade redan. Försökte fota hur kattvinden ser ut men det gick inte att lägga in via mob. På den sidan som vi måste fixa finns inga ingångar till kattvindarna (2 st långa). Takfötterna har ett mellanrum på ca 120 cm tror jag. På antagonistsidan ser de iallafall hyfsat rymliga ut.
Mycket tacksam för er hjälp!
Mycket tacksam för er hjälp!
Hade varit bra med en bild så man ser förutsättningarna bättre.
Ang vattnet så borde en frostvakt göra susen. Gör ett hål och köp/bygg en lucka in så länge. Den behöver inte vara stor för att man ska kunna få in isolering och dyl. Så kan man öppna mer när man ska in med skivor.
Så här gjorde vi med våran kattvind. Vi har fällt in stommar från Ikea, 2 st utan luckor samt 1 med luckor. Sparar man mycket plats på! Vi har satt en inspektionslucka dit så man kan ta sig in vid behov.
Isolering sitter mot innerväggen och så är taket tilläggsisolerat. Ett av kommande projekten är att isolera mer då det kommer gå vatten i kattvinden.
Ang vattnet så borde en frostvakt göra susen. Gör ett hål och köp/bygg en lucka in så länge. Den behöver inte vara stor för att man ska kunna få in isolering och dyl. Så kan man öppna mer när man ska in med skivor.
Så här gjorde vi med våran kattvind. Vi har fällt in stommar från Ikea, 2 st utan luckor samt 1 med luckor. Sparar man mycket plats på! Vi har satt en inspektionslucka dit så man kan ta sig in vid behov.
Isolering sitter mot innerväggen och så är taket tilläggsisolerat. Ett av kommande projekten är att isolera mer då det kommer gå vatten i kattvinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara