Vi har fått ett FTX system installerat. Är däremot lite osäker på isoleringen av tilluftskanalerna.
Det sitter aku-komp-dämpare innan varje tilluftsdon (100 mm). Entreprenörenäger att dessa inte behöver isoleras, stämmer det?
Där dämparna är kopplade till stammen är det i mitt tycka ganska dåligt isolerat, mest bara isolering som är lagd ovanpå. Så det är ganska mycket rör som är exponerat utan isolering. Se bifogade bilder. Borde det göras bättre?
Det sitter aku-komp-dämpare innan varje tilluftsdon (100 mm). Entreprenörenäger att dessa inte behöver isoleras, stämmer det?
Där dämparna är kopplade till stammen är det i mitt tycka ganska dåligt isolerat, mest bara isolering som är lagd ovanpå. Så det är ganska mycket rör som är exponerat utan isolering. Se bifogade bilder. Borde det göras bättre?
Är det bara FTX eller är det även kopplat kyla? Jag har kylbatterier kopplat till min tilluft. Så jag har kondens isolerat alla rör hela vägen. Hade tyvärr ingen bra bild i mobilen. Men kan ordna det i kväll. Flex dämparna har ju viss isolering. Men som du säger hade jag gärna haft bättre isolerat vid anslutningen mot stam röret så det iaf ansluter mot flex dämparens isolerande skikt.
Ingen kyla påkopplad, endast ventilation.A Anderscurl skrev:Är det bara FTX eller är det även kopplat kyla? Jag har kylbatterier kopplat till min tilluft. Så jag har kondens isolerat alla rör hela vägen. Hade tyvärr ingen bra bild i mobilen. Men kan ordna det i kväll. Flex dämparna har ju viss isolering. Men som du säger hade jag gärna haft bättre isolerat vid anslutningen mot stam röret så det iaf ansluter mot flex dämparens isolerande skikt.
Klicka här för att svara