Hej forumet,

Jag har ett källarrum som jag skulle vilja få en normal rumstemperatur i.

Har planer på att eventuellt använda det som sovrum framåt.

Förutsättningar:
Ca 16 kvm
Dränerat
Väggarna isolerade utifrån med 200 mm isodrän annars putsade och målade med silikatfärg
Golvet är isolerat under med 100 mm isodrän och 100 mm cellplast, på det är det vattenburen golvvärme och klinkers

Taket är naken betong och ovanför är det en terass som har tak, det regnar alltså inte där.

Jag grubblar på hur det ska isoleras på bästa sätt. Bästa jag kan komma på är att lägga 100 mm cellplast ovanpå terassgolvet.

Skulle det ha effekt?

Kan man också isolera delen av källarväggen ovan mark där det bara är betongvägg?

Tacksam för tips!

Med vänlig hälsning,
Jens
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.