Håller på och inreder en liten övervåning(ca 2 m i takhöjd).Är i färd med att isolera hanbjälklaget.Har monterat 2 mögelstoppers i varje takstolsfack + att jag har satt upp 2 gavelventiler+att det finns takfotsventiler sedan tidigare.Har gjort en luftspalt på ca 25 mm.Nu till min fundering.
Längst upp mot nocken är det spikat 2 bräder mot högbenen.När jag lägger dit översta lagret isolering är den nästan i jämnhöjd med dessa bräder.Dvs det finns risk att passagen mellan takstolarna stängs igen.Är det någon som vet om det är större risk för fuktproblem om luften ej kan vandra mellan takstolsfacken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.