Hej alla!
Jag funderar på att tilläggsisolera bjälklaget mellan ovanvåningen & min stora vind i vårt 30-talshus.
Idag har jag "kalkblandad torv" i bjälklaget & på vinden har jag ett brädgolv som jag vill lägga tillbaks efter isoleringen så att vinden fortsättningsvis går att använd.
Vinden är väl ventilerad idag med öppna fönster i båda gavlarna samt ett takfönster som är öppet under den varma & fuktiga perioden av året. Inget problem med fukt i dagsläget alltså.
Hur gör jag?
Diffspärr?
Luftspalt? Var?
Typ av isolering?
Tacksam för tips & idéer!!