Jag har sett många som lägger cellplast (EPS/XPS) men också isodrän under sitt altangolv. Någon sa mig att det finns en brandrisk med den konstruktionen om man grillar på altanen (vilket man väl gör...) och att gnistor då kan falla ner i isoleringen och antändas. Vad säger ni? Antar att XPS ändå är minst brandfarlig av de tre alternativen. Jag vill helst inte ha papp eller likande under trallen eftersom den är ganska stor (= extra kostnad) och dessutom ligger på ett garagetak i betong där jag redan har ett tätskikt längst ner under isoleringen.
 
Minimal risk att något ska antändas av gnistor
 
Det måste vara "INGEN RISK" tycker inte det räcker med minimal risk
 
G Gavel skrev:
Det måste vara "INGEN RISK" tycker inte det räcker med minimal risk
En säljare av dränerande skivor (typ isodrän/pordrän) upplyste mig iaf om att en sådan risk finns.
 
J
Kolgrill skulle jag aldrig avända på en altan...
 
P
Klart att det finns en lite risk med cellplasten, men fundera på hur det blir med de snustorra löven under en altan...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.