Jag har knackat ned ett gammalt putsat innertak och ska dra ny el och sedan regla upp med 25 mm tjocka plåtreglar. Det kommer alltså att bli ett mellanrum mellan det gamla undertaket i entumsplankor och de nya gipsskivorna.

Är det någon vits att isolera detta utrymme och finns det 25 mm tjock isolering? Huset är gammalt och det finns (och kommer inte finnas) någon plast i konstruktionen.
 
Vanlig isolering börjar med 45mm, sen finns det cellplast att använda ,men med hattprofil och elkablar är det nog ingen ide.
 
Antingen struntar du i isolering, eller så är en 45mm skiva ganska lätt att dela i två.
 
Ok, känns som för mycket jobb att dela isolering. Kombinerat med CC 30 cm och elrör gör att jag skippar isoleringen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.