Hej.

Vi bor i ett ganska dragit å kallt hus som är byggt 1905. Ytterväggar räknat inifrån består av masonit, tretex, liggande 1" brädor, stolpar/reglar ca 90 mm sågspån på vissa ställen, ursprunglig fasadpanel, regel 45#45 isolering, vindpapp, stående panel.

Så frågan är om man ska riva bort masonit,tretex och brädor in till själva regligen och isolera med en 95 stenullsskiva sen vindpapp osb skiva.

Kan detta medföra risk för fukt. I väggen?
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.