Hej
Jag bor i en radhusgavel och hade tänkt att isolera min gavelvind på ca 10-15 kvm. Det enda som finns där är ytterbrädorna samt en svart, ganska tjock "fasadpapp" eller vad det kan heta.
Har precis bytt taket med 22 mm råspont, tidigare massonit, och tänkte att jag skulle få upp/ner temeraturen lite beroende på yttertemperatur.
1. Är detta att rekomendera och vad behöver jag mer än isolering?
2. Behöver jag en luftspalt mellan fasadpappen och isoleringen eller kan jag sätta upp isoleringen direkt mot fasadpappen?
3. Kan jag sätta någon papp utanpå isoleringen därefter för att skydda den samt att förhindra att jag får ull över hela golvet på vinden?
Vindstaket är helt oisolerat, dock ventilerat via ventiler på vindsgaveln.