Jag har en vind i mitt magasin, 3:e våning, som jag vill använda för boende under sommarmånader.
På Gotland räknar jag sommarmånader som maj-sep. Vinden är idag 3 maj varm av det uppvärmda taket. Det är eternittak (som jag vill röra så lite som möjligt) lagt på takstolar. Det är allt.
Eventuellt sätter vi in en kamin för stödvärme i maj och september. Våningen under kommer vara en del av lägenheten med trappa upp till vinden jag vill göra iordning. Behöver jag isolera snedtaket på vinden alls? Kan jag nöja mig med att spika ett "innertak" mellan takbjälkarna? Jag vill att takstolarna syns.
 
Blir det inte väldigt varmt på sommaren utan isolering?
 
Jo, AndersS. det blir det nog. Vad kan en lämplig isolering vara?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.