2 207 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Isolera vind, är det så jobbigt?
Hej på er.
Verkar som de flesta är av åsikten att det är riktigt skitgöra att isolera sin vind och att man bör leja bort det.
Kan det vara så besvärligt ???
Jag skall själv börja med detta trevliga arbete nu och får väl se om jag faller in i samma spår som de flesta andra här...
Återkommer i ärendet.
Verkar som de flesta är av åsikten att det är riktigt skitgöra att isolera sin vind och att man bör leja bort det.
Kan det vara så besvärligt ???
Jag skall själv börja med detta trevliga arbete nu och får väl se om jag faller in i samma spår som de flesta andra här...
Återkommer i ärendet.
Var själv i samma situation för ett tag sedan och fick rådet att plasta och sätta glespanelen själv och sedan låta fylla facken med isolering som sprutas ner. Genom att göra förarbetet själv kan man skära kostnaden en del. En anna fördel med sprutad isolering är att den fyller ut bra. Som amatör kan det ju bli lite si och så med passformen om man skall skära till isoleringen. Följden kan bli kallras på vissa ställen.
Gavlarna som är lodräta isolerade jag själv.
Tror inte att jag är lat men i bland är det värt att leja bort jobb om man både kan spara tid och i detta fall besvär.
Gavlarna som är lodräta isolerade jag själv.
Tror inte att jag är lat men i bland är det värt att leja bort jobb om man både kan spara tid och i detta fall besvär.
Håller med om att det är skitgöra, tacck och lov så fixade tjejen det mesta
;D
Det blir varmt, det är trångt, man får ont i knäna (hade inga riktiga knäskydd, bara mina crosskydd), man svettas under dammskyddet... Men som sagt, fan så mycket billigare än att leja bort det.
;D
Det blir varmt, det är trångt, man får ont i knäna (hade inga riktiga knäskydd, bara mina crosskydd), man svettas under dammskyddet... Men som sagt, fan så mycket billigare än att leja bort det.
Produkter som diskuteras: "knäskydd"
Knäskydd
Knäskydd är essentiella för yrkesverksamma som arbetar på knäna för att undvika allvarliga knäskador över tid. Våra knäskydd ger effektiv stötdämpning och skydd för knäna och är designade för komfort och hållbarhet.
Läs mer
Hmmm, min personliga åsikt är nog att en amatör är noggrannare än en snickare när det gäller att få isoleringsskivorna att passa exakt.davbeu skrev:Var själv i samma situation för ett tag sedan och fick rådet att plasta och sätta glespanelen själv och sedan låta fylla facken med isolering som sprutas ner. Genom att göra förarbetet själv kan man skära kostnaden en del. En anna fördel med sprutad isolering är att den fyller ut bra. Som amatör kan det ju bli lite si och så med passformen om man skall skära till isoleringen. Följden kan bli kallras på vissa ställen.
Gavlarna som är lodräta isolerade jag själv.
Tror inte att jag är lat men i bland är det värt att leja bort jobb om man både kan spara tid och i detta fall besvär.
Mvh Tommy
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden