Vi ska isolera redan monterade ventrör på vinden, till badrumsfläkt och köksfläkt. Får olika bud överallt på vad vi behöver, och känner inte att jag hittar någonting vettigt på byggvaruhusen. Vad säger ni?

Till Imkanalen använder du brandhärdig nätmatta, 30 mm. Resterande ventrör vanlig isolerstrumpa.

Det snackas om folierat eller inte, vart hittar jag folierade strumpor t.ex? Hittills bara sett som beställningsvara på ahlsells

Lindab o bevego har garanterat på hyllan, folien vet jag inte syftet med mer än att det inte kliar så mycket.. Men jag använder vanlig nätmatta när jag isolerar rör..

B
T Tompsa skrev:
Det snackas om folierat eller inte, vart hittar jag folierade strumpor t.ex? Hittills bara sett som beställningsvara på ahlsells
här t.ex. https://www.soliduct.se/isolering/isolerstrumpa/c-215_181.htm

De brukar gå på några dagar att få hem saker från soliduct. Har handlat flera gånger där. Aldrig problem. De är även hjälpsamma och svarar på frågor, om man har några. De brukar vara ungefär halva priset mot Bauhaus/K-rauta, och sortimentet är mycket större. Tror det blir fraktfritt om man kommer upp i nån tusenlapp eller liknande.

Ursäkta att det låter som ett reklaminlägg, men de har hjälpt mig mycket och jag har fått bra priser.

• Gilla
Tompsa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.