Jag ska till att isolera vindsbjälklaget med lösull. I bjälklaget är draget ett ventilationsrör, frånluft från wc/dusch. Behöver röret specialisoleras på något sätt eller räcker det med att röret kommer att bäddas in av lösullen?
Räcker normalt att kanalen bara är inbäddad i lösullen.
Skall frånluften gå till någon form av värme återvinning (FTX eller F-värmepump) bör det isoleras lite extra för att undvika att tappa energi på vägen.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.