Hej, vi bygger till huset och ska ansluta till befintliga husets frånluftsvent (Nibe 730). I tillbyggnaden kommer kanalen att hamna nära yttertak i någon meter (låglutande tak) alltså på den "kalla sidan" av takkonstruktionen. Finns risk för kondens i kanalen? Tänker att den ändå håller sig varm av det konstanta frånfluftsflödet? Det är 125 spiro som ansluts till 2 st don.
 
Varma rör/kanaler i kalla utrymmen ska isoleras 100-120 mm runt om.
 
  • Gilla
Topsy67
  • Laddar…
J Josth skrev:
Varma rör/kanaler i kalla utrymmen ska isoleras 100-120 mm runt om.
Tack, får försöka få den kalla sträckan så kort som möjligt och isolera den biten noga
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.