Hej, vi bygger till huset och ska ansluta till befintliga husets frånluftsvent (Nibe 730). I tillbyggnaden kommer kanalen att hamna nära yttertak i någon meter (låglutande tak) alltså på den "kalla sidan" av takkonstruktionen. Finns risk för kondens i kanalen? Tänker att den ändå håller sig varm av det konstanta frånfluftsflödet? Det är 125 spiro som ansluts till 2 st don.