Hej, ska isolera väggarna i mitt garage. Sett att man kan isolera direkt mot väggen på byggnader som har utomhusgips. Jag har asfaboard Måste jag ha luftspalt då? Eller kan jag lägga isoleringen rakt mot asfaboarden?
 
nej du kan lägga isoleringen mot asfaltboarden
t
 
Rickard.
Luftning bör finnas på utsidan av boarden.
 
Redigerat:
Tack för svar. Ja, luftning finns på utsida.

En annan fråga som må vara korkad, men jag skulle vilja använda 170 isolering innerst, dock så är regelstommen mindre. Kan man förlänga regeln, så man får plats med 170 isolering?
 
Rickard.
Absolut går det, det normala är dock att man antingen reglar på åt andra hållet (horisontell) eller ställer dom förskjutet för att minimera köldbryggor, men det beror väl lite på hur mycket extra du tänker.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.