Hej,

Har börjat ta bort innertak av gips och isolering av mineralull i vårt uthus. (Byggt 1910) Vill isolera på vinden istället för att få bättre takhöj. Har ni några tips på vad jag ska tänka på?
 
  • Träbjälklag med borttagen gips och isolering i ett gammalt uthus med synliga takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är långt ifrån expert men äldre hus kan de vara smart att sätta vindduk (diffsionsöppen) och sen köra celluosa som tål fukt bra.

De har jag fått rekomenderat när jag isolerade mot mitt tak på vårt hus 1910
 
  • Gilla
W.Hus
  • Laddar…
Tack för tipsen! Jag ska titta vidare på detta.
 
W Wieman skrev:
Tack för tipsen! Jag ska titta vidare på detta.
Gör det. Ända tråkiga är att de kostar mer. Men hellre de och ett bra hus =)
 
M Mlindahl skrev:
Gör det. Ända tråkiga är att de kostar mer. Men hellre de och ett bra hus =)
Ja,verkligen. Förhoppning är att huset ska stå där i 100år till :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.