3 730 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Isolera takfoten
Insåg under den blåsiga helgen att vårt hus är lite dragigt. Huset är från 1977 och är av 1½plan typ. Jag har identifierat två ställen där jag skall tilläggsisolera. Dels på själva vinden dvs ovanför hanbjälklaget och dels vid takfoten. Mitt problem är att huset byggdes 1977 och inte idag. HUr gör man för att komma åt takfoten. Är det lättast att öppna takfoten från undersidan eller är den enklast att ta ner stödbensväggen på andravåningen. Jag vill ju ha så bra koll att jag inte täpper till luftspalten med den nya isoleringen.
Någon som gjort något liknande?
Någon som gjort något liknande?
OK, menar du att ni öppnade underifrån dvs ni tog bort en av de brädor som sitter under takfoten. Jag lär få ta bort fler än en men det borde funka. Drar verkligen in den vägen vilket gör att golven på andra plan blir kalla.
Hur gjorde ni för att behålla lyftspalten då?
Hur gjorde ni för att behålla lyftspalten då?
Klicka här för att svara