Hej!
Jag undrar om ni har några synpunkter eller förslag på ett projekt jag sysslar med i vårt hus för tillfället. Huset är byggt 1895 och stengrunden/källarväggarna är byggda av rejäl bohusgranit. Ca 1,5 meter tjocka med två lager stenar - ett yttre och ett inre. Mellan skikten, dvs i mitten av väggarna, verkar det ha varit någon form av isolering.
Nu håller vi på att renovera källaren och ska bland annat laga och fylla på med bruk mellan stenarna. Undrar då om det är en bra idé att passa på att fylla på med ny isolering i väggarna. Har ni några synpunkter eller tips på vad man kan och bör använda för att isolera och om det öht är nödvändigt?