4 261 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Isolera plankvägg...
Tegel-luftspalt-plankvägg-vindpapp-tretex.
Så ser det ut på mitt hus från -42.
Grejen är att på övervåningen är det snedgarderober, och i dem är det lika ovan, fast med 4mm masonit istället för tretex.
Nu skall garderoberna väck för att göra mer plats.
vad är lämpligt att isolera med?
Måste jag regla upp - sätta gullfiber - och sedan gips, eller finns det något liknande tretex idag?
MVH
Magnus
Så ser det ut på mitt hus från -42.
Grejen är att på övervåningen är det snedgarderober, och i dem är det lika ovan, fast med 4mm masonit istället för tretex.
Nu skall garderoberna väck för att göra mer plats.
vad är lämpligt att isolera med?
Måste jag regla upp - sätta gullfiber - och sedan gips, eller finns det något liknande tretex idag?
MVH
Magnus
Kolla in denna länken: http://www.gullfiber.se/index.htm.
Där finns mycket om isolering, kolla speciellt under rubriken: Gör det själv.
Där finns mycket om isolering, kolla speciellt under rubriken: Gör det själv.
Klicka här för att svara