Tegel-luftspalt-plankvägg-vindpapp-tretex.

Så ser det ut på mitt hus från -42.

Grejen är att på övervåningen är det snedgarderober, och i dem är det lika ovan, fast med 4mm masonit istället för tretex.

Nu skall garderoberna väck för att göra mer plats.
vad är lämpligt att isolera med?

Måste jag regla upp - sätta gullfiber - och sedan gips, eller finns det något liknande tretex idag?

MVH
Magnus
 
Tack!
 
Om man bara ersätter tretex med gips, skall man då byta ut vindpappen mot plast? Vindpappen tog lite skada vid rivningen ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.