12 140 läst ·
30 svar
12k läst
30 svar
Isolera på kallvind - vilket material är bäst?
Eftersom jag ska lägga en del krut på ångspärr gör det inte så mycket att glasullen saknar fultbuffrande förmåga. Jag har även funderat på skum, men fått dåliga recensioner. Även om man sprutar det ovanpå ångspärren.
Hur du ska göra med ångspärren har du väl redan fått bra tips om, luftspalt hade jag byggt genom att spika läkt i sidan på takstolarna och skruvat dit utegips.S sepani skrev:
Nytt beslut. Det blir Isovers ångbroms över hela bjälklaget. Ska klippas till och vikas upp mot det öppna bjälklaget. Kommer att lägga den "lös" och "otejpad" över spot burkarna. Med ångbroms ska man tydligen inte ha luftavledare, så det blir enklare....istället ska tvärtom takfotsspringorna tätas, frågan vad man bäst använder till det? Därefter 40 cm lösull....
Vet att det är en gammal tråd, men då jag har en liknande projekt som väntar är det trots allt intressant.
Förutsättningarna är ganska lika, så vore intressant och veta hur dethela slutade...
Du har ingen uppdatering om hur du gick tillväga? satte du in någon luftspaltsskiva?
Hur gjorde du med ångbromsen?
Har du några bilder på projektet längs arbetets gång?
Förutsättningarna är ganska lika, så vore intressant och veta hur dethela slutade...
Du har ingen uppdatering om hur du gick tillväga? satte du in någon luftspaltsskiva?
Jag har
ingen luftspalt, tätning vid takfot, insulsafe lösullN Navid skrev:Vet att det är en gammal tråd, men då jag har en liknande projekt som väntar är det trots allt intressant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto