N
Hej

Har nu frågat 6 st snickare och fått två olika svar. Det är så att jag har ett 1 1/2 planshus från 1980 med oinredd ovanvåning. Nu hade jag tänkt inreda den, och det första jobbet är att se till så att det finns en luftspalt. Jag har, om man går utifårn och in, först betongpannor, sedan6 cm läckt och slutligen masoniteskivor. Jag har med andra ord inget brädat tak. 3 st snickare säger att detta fungerar som luftspalt, medan 3 st säger att jag behöver bygga luftspalt. Nu vet jag inte vilket ben jag ska stå. Bygga luftspalt eller inte, det är frågan.

Tacksam för svar.

Daniel
 
hej
hälften har rätt hehe
du skall bygga en luftspalt.
du slår på 2"2" emot masoniten på takstolarna, även en masonit i mitten som du bara skruvar me dig sen masonit på.
isoleringen blir nu mindre å du bör bygga på stolen med stående 2"9" för att iaf något mera iso....

har du mera frågor så tveka ej...

mvh
snickar estwing
 
N
Tack för svaret. Bygger luftspalten som du har berättat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.