Hej! Har problem med att golven på övervåningen blir kalla under vintern. Nu börjar jag bli påmind om att det är dags att ta tag i problemet.
Taket är mansardtak och kattvinden är oisolerad. Jag misstänker att luften tar sig in via takfotsventilationen och rakt in under undergolvet där lösullsisoleringen har sjunkit ihop - antingen av sig själv eller med hjälp av gnagare. Planen är att via takfoten trycka in alt. ta bort lösullsisoleringen och skjuta in isoleringsskivor på bredden under undergolvet.
Men hur stoppar jag vinden från att blåsa rakt in ovanpå isoleringen? Vindväv? Utegips?
Vore skönt att samtidigt få bort en entré för mössen.
Taket är mansardtak och kattvinden är oisolerad. Jag misstänker att luften tar sig in via takfotsventilationen och rakt in under undergolvet där lösullsisoleringen har sjunkit ihop - antingen av sig själv eller med hjälp av gnagare. Planen är att via takfoten trycka in alt. ta bort lösullsisoleringen och skjuta in isoleringsskivor på bredden under undergolvet.
Men hur stoppar jag vinden från att blåsa rakt in ovanpå isoleringen? Vindväv? Utegips?
Vore skönt att samtidigt få bort en entré för mössen.
Ett vanligt fel dom flesta gör är att isoleringen är liggande under kattvinds väggen , man måste ha isoleringen stående så det inte blir små köld bryggor , på så sätt blir det tätare mellan bjälklaget och syllen på väggen.
Klicka här för att svara