Hej
Jag håller på att renovera ett litet fritidshus. Tidigare var det kallvind, men har nu rivit upp så att halva stugan är öppen till nock och halva stugan får ett sovloft. Har isolerat mot taket och lämnat plats för en luftspalt på 20-30mm, samt satt ångbroms.
Har nu kommit till murstocken, där befintlig takbjälke sitter ca 40mm ifrån murstocken.
Hur gör jag med luftspalt/isolering/ångbroms här?
Ska sätta takpanel där jag kommer dra ändträt hela vägen mot murstocken, som jag förstått är ok.
/Tim