Hej,

Är det någon som har försökt att isolera en torpargrund med Leca-kulor. Fungerar detta bra? Vad är kostnaden för Leca-kulor och vart köper man dom??

MVH

Tomas
 
Jag är också intresserad av synpunkter i detta ämne. För egen del tänker jag på att använda lecakulor som dränering/isolering under platta på mark.
 
Tjenixen

Vi har en jättstor blomlåda ;)

Vi fyllde vår grund med ca 70 cm lecakulor.
Köptes på lösvikt på 1,7 kbmsäckar.
Minns inte vad det kostade, men det var inte speciellt billigt...

Men vi hade inte torpargrund, utan mullbänksgrund, så frågan är vad som händer med grunden om du täpper till ventilationen???
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.