Har precis bytt en avlops stam som går från vinden i väggen 1 våning, i murstocken 1 våning (som jag brutit upp) samt öppet i källaren.
Jag ska nu bygga igen allt och funderar på hur jag bäst ljudisolerar/isolerar stammen, funkar det med vanlig isolering eller ska man använda något annat för ändamålet?

MVH/
 
tommib
Har vagt för mig att det finns ljuddämpande rör (blå, till skillnad från de vanliga grå inomhusrören) men det är kanske en klen tröst nu när allt är monterat. Jag skulle nog bygga igen med dubbelgips och köra mineralull runt röret.
 
Y
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.