Tänkte bara höra om det är någon som har en bättre idé? Jag tänkte isolera ett gammalt slakteri så att det ska gå att använda som snickeri även på vintern. Planen är att ta bort panelen som på stora delar är rutten och risig för att tilläggsisolera och sätta på ny fasad. Första problemet är att regelverket är 80mm och isoleringen jag tänkt är 70mm (hunton teäfiberskiva) ska sedan regla upp och ha 45mm extra isolering. Finns det något man kan fylla upp den där centimetern med eller är det overkill?
Andra problemet är att slakteriet är byggt med en murad mur ca 55cm ovan betongplatta. Tänkte lösa detta med Bewis putsskiva och 3cm puts. Känns upplägget bra eller ska jag göra på något annat sätt?
Tack och hej.
Andra problemet är att slakteriet är byggt med en murad mur ca 55cm ovan betongplatta. Tänkte lösa detta med Bewis putsskiva och 3cm puts. Känns upplägget bra eller ska jag göra på något annat sätt?
Tack och hej.
Produkter som diskuteras: "fasadplugg"
Fasadplugg
Fasadpluggar är särskilt utformade för att ha hög hållfasthet och används ofta i grövre material såsom betong och natursten. De är också utmärkta för montering av plåt. Med sin robusta konstruktion kan de hantera stora belastningar och
Läs mer
H hhenning skrev:
jag har putsat på cellplast innan men inte slått in pluggarna därför jag fråga men ska kolla, jag kan säga att om du ej vill ha sprickor i längden så lägg nät, är du ej känslig så behövs det inte , men då skulle jag ändå lägga i skarvarna där kommer du få rörelse först..tips
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden