M morajonas skrev:
Under mark har vi 250-leca+50 dellplast+ 100 isodrän (inifrån och ut) och ovan mark: 300-ISO, 50-stålreglar, 50-stenull (inte stålull, felskrivaren var i farten), OSB med luftspalt från golv, gips och ingen plast (utifrån och in) Enbart puts på utsidan och ingen luftspalt mellan leca och stålreglar.

Vi har bort i huset i 5 år nu och har inte märkt av någon fukt överhuvudtaget på nedervåningen Även mycket smidigt med OSB på väggarna när man ska sätta upp tavlor och annat krafs på väggarna.

Huset verkar vara välisolerat då vi har 330m2 (270m2 bostad och 60m2 förråd/garage) uppvärmt utrymme och ligger under 10 000KWh per år.
ok, tackar! Hur gör man luftspalten för OSBn smidigast?
 
fulingbusen fulingbusen skrev:
ok, tackar! Hur gör man luftspalten för OSBn smidigast?
Jag vilade OSB-skivan på en distans någon cm från golvet och sedan fäste den i regeln. Så luftspalten är enbart mot golv, inte vägg.
 
M morajonas skrev:
Jag vilade OSB-skivan på en distans någon cm från golvet och sedan fäste den i regeln. Så luftspalten är enbart mot golv, inte vägg.
Ok, samma luftspalt med gipset och ventilerad golvlist?
 
fulingbusen fulingbusen skrev:
Ok, samma luftspalt med gipset och ventilerad golvlist?
Jag tror jag hade lika med gipset men jag har vanlig trälist.
 
  • Gilla
fulingbusen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.