Hej jag undrar finns det nåt man kan göra för att slippa iskalla golv i huset ?¨
Har krypgrund under huset .
Kan man isolera underifrån?.
Tacksam för råd
Eva
 
Risken med att isolera golvet är att det blir kallare och fuktigare i grunden. Ett alternativ kan vara att bygga en så kallad varmgrund. Exakt hur man ska göra i just ditt fall är svårt att svara på utan att veta förutsättningarna.
Börja med att läsa på om krypgrunder, varmgrund och vilka risker som finns med olika konstruktioner innan du skrider till verket.
 
Redigerat:
useless useless skrev:
Risken med att isolera golvet är att det blir kallare och fuktigare i grunden. Ett alternativ kan vara att bygga en så kallad varmgrund. Exakt hur man ska göra i just ditt fall är svårt att svara på utan att veta förutsättningarna.
Börja med att läsa på om krypgrunder, varmgrund och vilka risker som finns med olika konstruktioner innan du skrider till verket.
Tack för rådet då ska jag kolla upp detta lite mera :)
 
iskalla golv kan också bero på att isoleringen i golvbjälklaget är gammal och har sjunkit ihop, så att det uppstår drag.
 
  • Gilla
Ebk2011
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.