34 735 läst ·
39 svar
35k läst
39 svar
Isolera krypgrund på bästa och enklaste sätt?
ANR -> Jag skulle rekommendera dig att även investera i en hygropro till acetecavfuktaren. Den sänker driftkostnaden något kolossalt då den även tar hänsyn till temperatur / RF. Vid lägre temperaturer kan det vara betydligt fuktigare utan att mögel kan gro. En normal hygrostat går endast på RF och håller således onödigt torrt när det inte behövs. Min avfuktare gick mer eller mindre hela tiden i sina körcykler innan jag kopplade imellan hygropron. Nu går den några veckor/år när det verkligen behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hmm intressant, jag läste igenom det som är skrivet på lfs om denna tillsammans med acetecavfuktaren och det verkar onekligen som en bra kombination! Det skulle dessutom lösa ett av problemen jag har att jag inte kan placera avfuktaren på det fuktigaste stället i krypgrunden (platsbrist). Med lite förlängningskabel kan jag ju sätta hygropro:n på den platsen och mätdata där styr igångsättning.
Återigen levererar alla kunniga/hjälpsamma på detta forum! 👍🏻
Återigen levererar alla kunniga/hjälpsamma på detta forum! 👍🏻
Helt korrekt. Det är den i fuktstyrningsläge 3.Bob_the_builder skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källa: http://www.acetec.se/Filer/Broschyrer/PD-serien.pdf?TS=635802264237946824
Redigerat:
Där ser man! Då antar jag att hygrostaten är inbyggd i själva avfuktaren. Jag blev såld på hygropro:n likt förbaskad iom att jag då kan sätta den på den fuktigaste platsen i grunden. Jag hittar ingen egen lösning på acetecs hemsida så jag antar att den enklaste lösningen blir hygropro.mg765 skrev:
Kan inte nog understryka. Plasten gör allt. Det är ju oftast bara den riktigt varma sommarluften som är bökig. Och Då men kanske enbart då kan du boosta med en kondensavfuktare (funkar utmärkt vid högre temperaturer och är tystare och snålare än skorpion).
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bör man ha en isolerad inspektionslucka till krypgrunden från källare?
Grund & Markarbeten -
Hur man på bästa sätt drar och isolera ventrör på vind
Ventilation -
Hur isolera vattenservisslang genom krypgrund
Vatten & Avlopp -
Bästa sättet att isolera 260 m² högprofilerad plåt inifrån?
Isolering -
Hjälp mig välja bästa lösningen för att bredda befintlig krypgrund
Grund & Markarbeten