Har letat igenom forumet men inte riktigt hittat vad jag söker om detta. Har alltså ett träbjälklag med golvvärme ovan en krypgrund. Husdelen är sedan -38 och består av reglar c600 med spånisolering på blindbotten med papp mellan reglarna. på reglarna är det spontade golvplankplank. På detta har det lagts ett ROT golvvärmesystem bestående av 14 mm (hård) cellplast med spår för golvvärmerör (12 mm vattenburet). Jag vet att spånet har sjunkt ihop en del och det är inte mer än ca 10 cem tjockt.
Isoleringen räcker inte till på vintern. Får ingen värme i golvet under kalla dagar. Jag vill isolera underifrån, men vet inte vilket som blir bäst.
Isolera med cellplastskivor direkt under trossbotten? I så fall hur tjock cellplast?
Eller är det bättre att riva ner trossbotten + spåpn underifrån och sedan trycka upp ny isolering, typ min.ull?
I så fall hur tjockt? Väljer jag minull kan jag ju dessutom få dit en fuktspärr under golvplanken ovanför den nya isoleringen.
Någon som kan komma med tips?

Oj, vilken bra sida!
Tack! :D

En sak bara: De struntade i plastfolie under det gamla trägolvet på den sidan. Man kan strunta i den då alltså?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.