Jag har i nuläget en (med största sannolikhet) oisolerad betongplatta i källaren, men då jag vill ha golvvärme där nere så är det aktuellt att isolera.

Jag har gott om takhöjd, så det enklaste skulle vara att bara slänga på 300 mm cellplast och sedan gjuta en ny kaka på med ingjutna värmerör.

Alternativet antar jag är att bila upp den befintliga plattan, isolera och gjuta nytt. Det kan vara berg under.

Murarna är leca och skall isoleras utvändigt inom kort (isolering och dränering). Möjligtvis står murarna på armerade block och golvet i källaren kanske mest är en avjämning, svårt att veta.

Det finns säkerligen problem med detta:
* Är det här farligt ur fuktperspekltiv med fuktvandring, innestängd fukt och annat?
* Köldbryggor, vad ska man tänka på?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.