Jag har ett nybyggt hus med ett kall förråd.
Problemet med förrådet är att det inte är isolerat. Svårt att organisera och förvara saker som är ömtåliga för minusgrader och fukt.

Jag skulle vilja isolera förrådet och installera en radiator så det håller det varmt ca 5-10 gr.
Jag vill ju inte riskera att saker förstörs eller fryser (typ målarfärg, kläder m.m.).

Förrådet är byggt på en gjuten platta med träväggar och trätak.
Invändigt är det uppreglat längs väggarna.

Hur gör jag exakt för att få till en isolering här?
Jag är inte super kunnig men vill gärna försöka göra det själv.
Alla tips eller en steg för steg lista hade varit super! :)
Tack på förhand.

Har du bilder, både utifrån och inifrån, så underlättar det att börja någonstans med tips.
Det är så mycket av lösningar som är av typen: "det beror på..."

Hej! Tack för svar. Jag får försöka men lite svårt, förrådet är fyllt till brädden så jag kommer inte ens in i öppningen. Jag återkommer, måste ta bilder på dagtid.

• Gilla
Anonymiserad 192863
  • Laddar…
En liten grå skjul bredvid ett hus, dörr stängd, omringad av krukväxter och trädäck, vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Överfylld förvaringsutrymme med lådor och diverse föremål.
Skapa konto
Fullspäckat förråd med diverse föremål som cykeldäck och verktyg, och synliga ledningar som hänger ner.
Skapa konto
Tack snälla för tips! Har lyckats ta lite bilder, dock ser man inte så bra inuti eftersom det är fyllt till bredden. :))

Tänk på att oavsett hur du isolerar detta, så måste du se till att luften kan cirkulera fritt.
I annat fall kommer det inte vara +10 i hela ditt förråd.

Väggarna ser ju ut att kunna vara förberedda, men taket kan bli mer komplicerat iom att det måste finnas en fungerande luftspalt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.