useless useless skrev:
Om du ändå ska bygga en låda runt så är det enklast att trycka in vanlig mineralull innan du stänger den. fogskum är kletigt och omöjligt att få bort den dagen det behövs.
okej alla säger mineralull och dom saker som förs upp är 1. fogskum är kletigt. 2. går inte bort.

1 att fogskum är kletigt ser jag som en fördel inte en nackdel. ja vet hur man använder den har gjort det flera ggr och har aldrig varit ett problem för mig. ja har aldrig "kletat med fogskum" du håller ju burken upp&ner sprutar in å pilla inte? när det har härdat är det som vanligt frigolit..

2 snackar vi går inte bort så det blir snyggt? om det är viktigt få bort från röret så har ja
Plastfilm på rulle som kan sättas på först.. & fogskummet gör att du har en formgjuten isolering.
ja ser helt enkelt inga nackdelar men kan säkert finnas såna.
 
Använd betongtäckmatta.
 
V Vante skrev:
Använd betongtäckmatta.
länk & pris/m ?
 
Nissens
B Borax skrev:
okej alla säger mineralull och dom saker som förs upp är 1. fogskum är kletigt. 2. går inte bort.

1 att fogskum är kletigt ser jag som en fördel inte en nackdel. ja vet hur man använder den har gjort det flera ggr och har aldrig varit ett problem för mig. ja har aldrig "kletat med fogskum" du håller ju burken upp&ner sprutar in å pilla inte? när det har härdat är det som vanligt frigolit..

2 snackar vi går inte bort så det blir snyggt? om det är viktigt få bort från röret så har ja
Plastfilm på rulle som kan sättas på först.. & fogskummet gör att du har en formgjuten isolering.
ja ser helt enkelt inga nackdelar men kan säkert finnas såna.
Vad är nackdelen med mineralull menar du?
Billigt, enkelt och isolerar bra…
 
B Borax skrev:
länk & pris/m ?
Köper den på min XL butik, 50kr/kvm, 2 m bredd som metervara.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.