7 715 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Isolera iskallt rör? fogskum?
okej alla säger mineralull och dom saker som förs upp är 1. fogskum är kletigt. 2. går inte bort.useless skrev:
1 att fogskum är kletigt ser jag som en fördel inte en nackdel. ja vet hur man använder den har gjort det flera ggr och har aldrig varit ett problem för mig. ja har aldrig "kletat med fogskum" du håller ju burken upp&ner sprutar in å pilla inte? när det har härdat är det som vanligt frigolit..
2 snackar vi går inte bort så det blir snyggt? om det är viktigt få bort från röret så har ja
Plastfilm på rulle som kan sättas på först.. & fogskummet gör att du har en formgjuten isolering.
ja ser helt enkelt inga nackdelar men kan säkert finnas såna.
Vad är nackdelen med mineralull menar du?B Borax skrev:okej alla säger mineralull och dom saker som förs upp är 1. fogskum är kletigt. 2. går inte bort.
1 att fogskum är kletigt ser jag som en fördel inte en nackdel. ja vet hur man använder den har gjort det flera ggr och har aldrig varit ett problem för mig. ja har aldrig "kletat med fogskum" du håller ju burken upp&ner sprutar in å pilla inte? när det har härdat är det som vanligt frigolit..
2 snackar vi går inte bort så det blir snyggt? om det är viktigt få bort från röret så har ja
Plastfilm på rulle som kan sättas på först.. & fogskummet gör att du har en formgjuten isolering.
ja ser helt enkelt inga nackdelar men kan säkert finnas såna.
Billigt, enkelt och isolerar bra…
Skär upp montera runt röret och tejpa skarven så är röret isolerat mot både fukt och temperatur.
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...MI4r6jz7XE_AIVg-hRCh0LewbuEAQYASABEgKz-fD_BwE
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...MI4r6jz7XE_AIVg-hRCh0LewbuEAQYASABEgKz-fD_BwE
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden