Hej.

Jag ska hjälpa en kamrat att klura ut en lösning för att få till ett isolerat tak i en gammal timmerstuga, men här vill jag gärna gå varsamt fram för att behålla så mycket timmer som möjligt. Tanken är att låta alla väggarna vara orörda och bara köra taket och låta bjälkarna vara synliga, dom vill göra så lite ingrepp som mjöligt på det fina huset men det ska vara beboligt. Hur hade ni gått tillväga för att isolera detta?

? Inre tak av timmerstuga med synliga träbjälkar och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett oisolerat tak i en gammal timmerstuga med synliga bjälkar och brädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!

Kan tyvärr inte vara till mycket hjälp. Undrar om ni kommit fram till någon bra lösning? Jag ska isolera ett mycket snarlikt tak i en timring på gården i sommaren.

B Barriospurer58 skrev:
Hej!

Kan tyvärr inte vara till mycket hjälp. Undrar om ni kommit fram till någon bra lösning? Jag ska isolera ett mycket snarlikt tak i en timring på gården i sommaren.
Hej. Nja inte riktigt slagit fast ännu vad som ska göras men det lutar åt att lägga diffusionöppet och typ träfiberisolering rakt mot taket utan luftspalt.

M morbidhans skrev:
Hej. Nja inte riktigt slagit fast ännu vad som ska göras men det lutar åt att lägga diffusionöppet och typ träfiberisolering rakt mot taket utan luftspalt.
Okej, lycka till med bygget!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.