Hej

Är ny på forumet så jag kanske är i fel tråd=), men jag provar här. Jag har nyligen flyttat till en villa med källare...har rot-renoverat hela markplanet och ska nu börja i källaren. Kåken var nyligen dränerad innan jag köpte den och verkligen snus-torr i källaren...ingen lukt eller fukt!! Det jag ska göra är att jag vill regla upp och lägga gipsskivor så jag slipper de kalla betongväggarna som är där nere(ska även byta innertak och golv). Hur ska man göra med väggarna som vätter ut från huset....har hört att man inte ska ha något organiskt material där så jag har tänkt stålreglar...men kan jag även isolera dessa väggar med ex cellplast??....om jag lämnar en luftspalt?.....någon som kan hjälpa mig???tips??vad ska man tänka på???material??....
tack på förhand
/
M 8-)

Som du skriver, stålreglar och cellplast.

Har aldrig riktigt förstått det där med "kalla innerväggar". Lutar man sig mot dem, eller vad? Nån dryg centimeter puts eller slamning om det är ett förråd funkar bra. Silikat på det. Snyggt, lätt och helt fuktsäkert.
Jag kanske tänker fel?

Jag håller med Price.

Visst väggarna är kanske något kalla. Silikat eller annan diffusionsöppen färg på den! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.