Jag tänkte isolera mitt garage med ekofiber lösullsisolering. Vad jag kan se är att panelen är spikad på någon form av spånskiva som man kan se inifrån.
Tänker på allt som har med luftspalt att göra efter som att panelen sitter dikt emot skivan.

Vad bör jag tänka på och hur ska göra?
 
  • Innervägg i garage med synlig spånskiva och vertikala träreglar, föreslagen för isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, och välkommen..
Ja, har du tänkt att sätta ångspärr så hade jag också valt att få till en luftspalt.
 
Egentligen borde nog panelen haft en luftspalt innan skivan (som ju kan ses som vindskyddet). Att sätta luftspalt bakom blir meckigt d¨å du måste ha in- och utgång för luften då...

En ekoisolering bör du kunna sätta dikt an, men ångbroms innanför och sedan innevägg (osb/gips etc)

/K
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.