1 881 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Isolera garage
Har ett garage som just nu är helt oisolerat, har lite planer på att sätta skivor på insidan, osb/gips, men hur mycket isolering behöver jag lägga i väggarna? Ska ju inte vara boyta & det är ej isolerat utifrån heller...
Alltså lite värme på vintern kanske 10-15 grader, så att man kan vara där inne & exempelvis måla möbler, pula med småsaker utan att man fryser ihjäl, tror de är 4 tum stolpar...( 10cm ) kan de stämma ?
Låter rimligt isf hade jag valt att regla innanför med ytterligare 45mm i kors mot dom andra. Du får då 140 mm isolering, och det kostar inte mycket att håll den temperaturen.
Är det någon vindpapp eller skiva utåt?
Är det någon vindpapp eller skiva utåt?
Klicka här för att svara