Vi har ett hus byggt på slutet av 50-talet. Från början var det passiv frånluft fr wc, badrum och några rum via ett murat rör/schakt. För ca 10 år sedan sattes det in mekanisk till- och frånluft, varvid ventilerna till det gamla sckakt skruvades igen. Effekten av detta är naturligtvis bra och kontrollerbar ventilation men samtligt är det ordentligt stort kallras från schaktet/röret som nu inte längre används.
Jag funderar på att isolera de gamla schaktet genom att hälla ner frigolitkulor alt Lecakular, för att få bort kallras. Har ni några erfarenheter el synpunkter på detta?
HaDa