Frigolit i lösvikt är ett elände av flera anledningar. Säckarna är stora och besvärliga att hantera. Den krossade frigoliten tar sig igenom minsta hålighet in i eller ut ur huset. Får vinden fatt på dessa korn kan de spridas långväga eller lägga sig under grunden och a l d r i g försvinna. En gång gjorde jag misstaget att använda detta och aldrig, aldrig igen.
Hur det är med isoleringsvärdet har jag ingen aning om. Däremot utvecklar det otrevliga gaser vid brand.