Det är så här att jag kan få tag på en hel del frigolit i lösvikt dvs inte i block/skivor å jag tänkte använda det att isolera ett gammalt hus, så nu undrar jag om det finns nån nackdel med frigolit i gamla hus. :-/
 
Frigolit i lösvikt är ett elände av flera anledningar. Säckarna är stora och besvärliga att hantera. Den krossade frigoliten tar sig igenom minsta hålighet in i eller ut ur huset. Får vinden fatt på dessa korn kan de spridas långväga eller lägga sig under grunden och a l d r i g försvinna. En gång gjorde jag misstaget att använda detta och aldrig, aldrig igen.

Hur det är med isoleringsvärdet har jag ingen aning om. Däremot utvecklar det otrevliga gaser vid brand.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.