När vi skulle tapetsera om upptäckte vi en äldre fukt skada i snedtak och väggq(;^;)p. Nu är det dåliga borttaget, tretex , brädor, sågspånet i väggen. Utanpå är det tilläggs isolerat för ca 10 år sedan av tidigare ägare. Men i övrikt är det sågspån i väggar o tak. Vad ska jag ersätta det borttagna såg spånet med? Jag ser vind pappen innanför den gamla fasaden.

Tror att det är läge att på något sätt ta reda på om fukten har gått vidare ut i tilläggsisoleringen. Vet inte alls hur troligt det är, men jag skulle vilja ha koll på det. Om man ska ersätta sågspån kan det aldrig vara fel med endera linisolering eller ekofiber, därför att de materialen har egenskaper som är ganska lika spånets till skillnad från gullfiber och liknande.

I vilken form finns ekofiber är det löst som flis eller finns det i "skivform" . Vilka tillverkare finns? Var kan jag hitta info om ekofiber eller anndra alternativ till gullfiber?

Jag hittade ett intressant för slag på en träfiberisolering som heter Thermocell mer info på www.multisol.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.