1 419 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Isolera betongtak
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Kan du isolera ovanpå? Sen nytt tätskikt på det. Underifrån är ingen bra idé.
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Jodå det kan det, du ordnar en utmärkt risk för kondensering på betongen. Har alltså ingenting att göra med om taket är tätt vilket såklart är en förutsättning.
Om du ändå insisterar på att isolera inifrån råder jag dig att ta dit en byggnadstekniskt kunnig.
Om du ändå insisterar på att isolera inifrån råder jag dig att ta dit en byggnadstekniskt kunnig.
Klicka här för att svara