Hejsan !
Har ett funkishus från -40 som är i behov av dränering. Källaren består till största delen av betongvägg, alltså den används inte till boende, utan endast till förråd, pannrum och tvättstuga. Är det någon som någon erfarenhet av Isola dränering. Det primära för min del är att jag får bort fukten från betongväggarna.
En annan fråga. Den sidan som är värst drabbad av fukt är sidan där jag har min entré-trappa i betong, som är gjuten emot väggen. Det enklaste hade kanske varit att slå bort trappan, dränera och sedan gjuta en ny trappa. Finns det något annat sätt jag kan göra för att få till dräneringen på just den sidan. Det finns ett öppet utrymme under trappan, så jag kan gräva mig ner till bottenplattan om jag gräver för hand. Finns det risk för sättningar i trappan om jag fortsätter att gräva mig fram till väggen framför betongtrappan. Låter krångligt, men jag är tvungen att försöka komma ner till grunden på den sidan, eftersom det sipprar in vatten i källaren på den sidan när tjälen börjar gå ur backen på vårkanten. Tacksam för hjälp. Lämnar gärna mer info om det behövs.