ska börja bila upp källargolvet för att dra vattenburen värme för att sen gjuta igen...

istället för singel, frigolit å sen platta... så funderade jag lite på om man inte kunde göra typ såhär?

- ~1cm flytspackel (för att jämna av
- 10cm platta (med golvvärme i)
- fiberduk
- 10cm isodrän
- fiberduk
- jord

isodrän isolerar och skapar ett kapillärbryt också väl?

kanske är lat, men tyckte det verkade som en bra idé?
 
10cm isodrän låter för lite, man brukar ju köra med 200mm isolering om man använder golvvärme och isodrän isolerar väl lite sämre än vanlig markisolering
 
Håller med, det låter inte bra.

200mm singel + 200mm cellplast är helt klart att föredra.

Kostar lite mer men du har många gånger bättre isolering.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.