Hej

Ska börja dra igpng projektet omdränering. Som sagt började i och med detta inlägg men har väl bestämt så långt att jag vill isolera samtidigt = iso"nått"

Anledning till dränering, putssläpp samt vissa reglade innerväggar och därmed lika bra innan man startar altanprojektet...

Podrain / Isodrain diskussionen tänkte jag inte dra upp alls utan är mer intresserad av om det finns alternativ till dessa till en rimligare peng. Såg på Hornbach att de hade något noname märke men vågar man ? Någon med erfarenhet?

Även, vart köper man rör till rimlig peng? Rinkabyrör? Vad behöver man dimensionera med 200, 160?
Drar man ihop dräneringsröret & dagvattenröret på slutet?

Jaja, tacksam för svar

rörstorleken beror ju naturligtvis på husstorleken men vanliga 93 mm brukar duga fint

Jag drog ihop mitt dagvatten och dränering på slutet men då måste man vara väldigt säker på att man blir av med dagvattnet. Leder du det tex. till en stenkista är det inte att rekomendera. Rören kan du köpa på massa ställen, alla byggvaruhus har eller nån entrepenad firma i närheten kanske.
Finns även Jackodrän.

Rören hade jag köpt på byggmax eller hornbach. Samma rör och samma pris dom är billiga. Inte som den lokala optimera butiken som skulle ha över 300kr röret.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.