Då har näst sista e-lux produkten i min samling havererat. Tog dock 14 år för denna och det får väl vara ok. Frysen funkar men ismaskinen har lagt av. Det är en
Frontpanelen är svart. Inne i ”ismaskinen” ser det ut som att mekaniken som skall tömma isen står i halvvägs läge. Tänkte flrst att det var den motorn, men det verkar löpa väl i alla drev och motor bör jag tagit loss dom.
Några tips vad som är mest troligt? Har den något eget kretskort, eller är allt integrerat? Tänkte se om jag hittar något billigt sätt att sparka igång den. Annars blir det väl att stänga av vattnet ta ut islådan och lägga en ispåse från willys där istället😂
EUFG29800X
Frontpanelen är svart. Inne i ”ismaskinen” ser det ut som att mekaniken som skall tömma isen står i halvvägs läge. Tänkte flrst att det var den motorn, men det verkar löpa väl i alla drev och motor bör jag tagit loss dom.
Några tips vad som är mest troligt? Har den något eget kretskort, eller är allt integrerat? Tänkte se om jag hittar något billigt sätt att sparka igång den. Annars blir det väl att stänga av vattnet ta ut islådan och lägga en ispåse från willys där istället😂
Redigerat:
Är det så den fastnade hos dig också?M mojjen skrev:Då har näst sista e-lux produkten i min samling havererat. Tog dock 14 år för denna och det får väl vara ok. Frysen funkar men ismaskinen har lagt av. Det är en
EUFG29800X
Ja precis. Skruvade ur den och försökte identifiera felet. Men gav upp. Inget tydligt mekaniskt. Så nu är jag utan. Kommer inte åtgärda. Har ändå köpt is för det mesta pga den haft så låg kapacitet. Bra för familjen, men värdelös om man skall bjuda på lite drinkar😅D davyil skrev:
Tveksamt om jag kommer köpa en med ismaskin nästa gång.
Det löste sig hos mig! Det var en kabel i kläm som jag fixade till. Får se om det löste detta tillfälligt eller om den klarar sigM mojjen skrev:Ja precis. Skruvade ur den och försökte identifiera felet. Men gav upp. Inget tydligt mekaniskt. Så nu är jag utan. Kommer inte åtgärda. Har ändå köpt is för det mesta pga den haft så låg kapacitet. Bra för familjen, men värdelös om man skall bjuda på lite drinkar😅
Tveksamt om jag kommer köpa en med ismaskin nästa gång.
Den används mycket hos oss så det hade inte fungerat här😅
Klicka här för att svara