Ursäkta en korkad fråga, men t.ex. sidebysideskåp som har ismaskin och kallvatten i dörren - är det någon slags vattenbehållare i dörren som man fyller på eller ansluter man kyl/frysen till en vattenkoppling? :blushing:
 
Man ansluter tunn ca 6mm plast rör till kall vatten. Det brukar dessutom följa ett vattenfilter med.

Vattnet går först till kylen, där den kylls till ca +5 grader. Sen vid behov, matas in i frysen.
På så sätt har man tillgång till kall vatten o is.
 
Redigerat:
BigGitt skrev:
Man ansluter tunn ca 6mm plast rör till kall vatten. Det brukar dessutom följa ett vattenfilter med.

Vattnet går först till kylen, där den kylls till ca +5 grader. Sen vid behov, matas in i frysen.
På så sätt har man tillgång till kall vatten o is.
Kanon, tack för svar.
Då vet jag att jag behöver planera en extra vattenutgång. d^_^b
 
Det finns dessutom ett fåtal som har en vattenbehållare, dvs kräver ej anslutning. LG har en i alla fall.
Inte så praktiskt, men kanske enda lösningen om kyl/frys står väldigt fel till map vattenanslutning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.