1 953 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Is- och vatten i kyl/frys
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Ursäkta en korkad fråga, men t.ex. sidebysideskåp som har ismaskin och kallvatten i dörren - är det någon slags vattenbehållare i dörren som man fyller på eller ansluter man kyl/frysen till en vattenkoppling? :blushing:
Man ansluter tunn ca 6mm plast rör till kall vatten. Det brukar dessutom följa ett vattenfilter med.
Vattnet går först till kylen, där den kylls till ca +5 grader. Sen vid behov, matas in i frysen.
På så sätt har man tillgång till kall vatten o is.
Vattnet går först till kylen, där den kylls till ca +5 grader. Sen vid behov, matas in i frysen.
På så sätt har man tillgång till kall vatten o is.
Redigerat:
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Kanon, tack för svar.BigGitt skrev:
Då vet jag att jag behöver planera en extra vattenutgång. d^_^b
Klicka här för att svara