Hej!

Jag kan inte bergvärmepumpar så av ren nyfinekhent lyfte jag bort frontpanelen på min Thermia Classic bergvärmepump. Det första jag la märke till var att visa delar i skåpet var omslutna med is ( se bild). Är detta normalt och varför blir det så?

Tackar i förväg för svaren!

//Nyfiken husägare
 
  • Rör och delar inuti en Thermia Classic bergvärmepump täckta med isbildning och frost.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle gissa på att det där är kb-ut (köldbärarmedium) och att blivit kondens som fryser. Kb-ut brukar ligga på några + till några - beroende på system, så har kondensen fryst. Det är nog inte bra i längden nej. Bör rengöras och isoleras om.
 
  • Gilla
enverSultanov
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.